5 parenting website untuk first time parent menimba ilmu parenting


First of all, CONGRATULATIONS!! Yeahhh akhirnya buah hati yang dinantikan telah tiba! She/he is really here. Walaupun proses untuk dapatkan baby agak mencabar tetapi itulah permulaan menjadi ibu bapa. Your life will be never be the same like before!

Tapi, jangan takut dan stress, relax saja! Enjoy the process and moment. 😊

Menjadi ibu bapa bukanlah senang dan memerlukan ilmu tau! Bukan ada baby and tak tahu buat apa. Saya suka fikir macam ni, menjadi ibu bapa ni macam dapat pekerjaan baru dan semestinya untuk melakukan pekerjaan baru ini, saya perlu tahu macam mana kan? Jadi, sama juga dengan jadi ibu bapa ni. Ini adalah "pekerjaan baru" kamu dan untuk lakukan pekerjaan ini dengan yang terbaik, kamu mesti ada ilmu. 

Jadi, mana nak dapatkan ilmu tu?

Banyak sumber untuk kamu dapatkan ilmu parenting ni seperti baca buku parenting, blog dan juga websites. Saya ada 5 website yang saya selalu visit dan bookmarked dalam saya punya laptop. Bagi saya, selain membaca buku, websites ni juga dapat sedikit sebanyak membantu saya menimba ilmu parenting. Taklah saya blur 100%.

Saya nasihatkan kamu jangan terlalu ikut mouth to mouth ilmu kalau bab parenting ni, lebih baik baca sendiri, fahami dan jangan main ikut saja.

Tanpa buang masa, ini dia 5 Malaysian website untuk first time parent menimba ilmu parenting.

#1: The Asian Parent

The Asian Parent


#2: Positive Parenting

Positive Parenting


#3: Parenthood

Parenthood


#4: Makchic.com

Makchic


#5: keriitleto.com

Keriitleto




Saya berharap perkongsian saya ini sedikit sebanyak membantu kamu yang first time jadi parent. Jangan stress stress jadi parent ni, enjoy saja sebab masa masa bersama baby ni terlalu singkat tetapi saya faham lah, semasa fasa newborn ni, masa rasa terlalu panjang dan lambat. Tapi, takdalah macam tu, ambil gambar dan video banyak2, nanti anak da besar, terharu tengok tau.

Last but not least, berusahalah menjadi parent yang berilmu dan rajin menimba ilmu parenting supaya dapat menjaga anak dengan lebih baik.


What's your opinion?

Please share your thoughts.

Powered by Blogger.

Follow me on Instagram (@estelle.payaroni)