Trying to stay strong & positive

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1IdylB0tKev7Buo7d2K05Un4jAmVO8o46
I've heard countless time people said to me, bestnya jadi working mom, ada duit sendiri and boleh beli apa saja yang diinginkan.
Ya betul tu tetapi bukan semua tu indah dan mudah.Utk dapatkan duit tu, kena bekerja dan korbankan banyak hal.Sama seperti ibu yang memilih untuk menjadi suri rumah. Saya faham juga keadaan ibu-ibu di rumah, semuanya ada pros and cons tersendiri.

Menjadi working mom ni betul-betul need to be strong and positive mindset, kalau boleh everyday lah. Ingat senang ke hantar anak ke playschool tanpa rasa bersalah bangunkan anak yg kecik lagi 😭😭, lambat ambil anak sbb ada meeting adhoc petang, terpaksa tebalkan muka ambil cuti sbb anak tak sihat dan menghadap traffic jammed yg tak ada akhirnya tetapi demi rezeki yg halal, kuatkanlah hati.

Dekat tempat kerja, bukanlah indah belaka.
Nama pun kerja dgn orang/manusia, masing-masing ada perangai tersendiri, siapalah kita nak control semua tu.

Apa yang kita boleh control adalah diri sendiri. Cuba control attitude semasa kerja dgn orang. Saya bukanlah perfect, saya banyak kekurangan dan perlu diperbaiki. Saya sedaya upaya utk tidak menyusahkan kehidupan org lain apabila bekerja. Tapi namanya pun satu team,so kena jugalah melibatkan orang lain dan saya sangat hargai orang punya comments dkt saya. Walaupun kadangkala comment yg diberi sangat-sangatlah pedas dan memang susah nak diterima. Tetapi demi masa depan dan improvement, kena terima dan telan semua tu.

Panjang pulak dah...
Ini sekadar luahan perasaan hari ni. On other note, I really love myself with this outfit.
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1Azimf_7GGoEL8g2qji9vJqCsZWIE_aab

What's your opinion?

Please share your thoughts.

Powered by Blogger.

Follow me on Instagram (@estelle.payaroni)