Apa itu CONNECTme NOW dan bagaimana ia membantu saya?

Hi there!

Apa kabar? Saya harapkan kamu baik-baik saja.

Apa itu CONNECTme NOW?

Hari ini saya akan share sesuatu yang baru saja saya discover iaitu CONNECTme. Pernah dengar x?

Bagi yang duduk dibandar, semestinya tidak pernah mendengar kerana ada MAXIS, CELCOM, Digi and etc. CONNECTme adalah satellite broadband service. Saya tidak tahu macam mana mau translate tu tapi anda boleh tengok penerangannya seperti di video INI.

Saya berasal dari pendalaman Sarawak dan seperti yang anda tahu, pendalaman Sarawak and Sabah tidak ada internet connection ataupun line telepon. Jadi, apabila balik kampung, I am totally offline for 2 weeks( if I went back for 2 weeks). Apabila saya pulang ke bandar, saya rasa sedih kerana saya tidak akan berhubung dengan family untuk jangka masa yang lama atau bergantung pada family saya datang Bintulu atau tidak. I missed my family a lot especially my dad. Saya rasa idea untuk CONNECTme Now tercetus untuk menyelesaikan keadaan ini.

Untuk pengetahuan anda, 

Apa CONNECTme?

Ini adalah penerangan mengenai apa CONNECTme.

Apa yang CONNECTme sediakan?

Tidak semua boleh sediakan CONNECTme kerana kos installation agak mahal.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai CONNECTme NOW, you can check their website below:

https://connectme.my/

Bagaimana ia membantu saya?

Saya juga baru-baru dengar mengenai CONNECTme. After my sister whatsapp and video call me from our home at kampung. Agak terkejut kerana selalunya kena pergi ke satu area yang agak jauh dari rumah semata-mata untuk berhubung. I feel so excited sebab saya boleh tengok keadaan my dad dan rumah. I missed home so bad.

CONNECTme NOW make me able to connect with my family after so long.

Anda sudah try CONNECTme NOW?

Jika ya, macam mana pengalaman anda? Sila comment ya.

For a bonus, here is my kampung view.

Love,

Aya



What's your opinion?

Please share your thoughts.

Powered by Blogger.

Follow me on Instagram (@estelle.payaroni)