5 bekal idea untuk suami ke tempat kerja



Salah satu goal saya pada Sept 2022 adalah month prepare bekal for my husband every weekday, you can check my Sept 2022 goals here. Mana tau you terinspirasi nak buat goals you.

Kenapa saya tertiba-tiba set this goal utk bulan ni?

Sebenarnya bukan tiba-tiba, saya da start prepare bekal husband bulan 8 hari tu, tapi time tu saya on off. Tapi bila masuk bulan baru, saya bertekad nak consistent prepare bekal ni, lagipun ini akan mengurangkan kos makan diluar dan disamping mendisplinkan saya.

Ini adalah bekal suami saya sepanjang 5 hari ni. Maybe boleh jadi idea kepada kamu yang nak sediakan bekal utk suami ke tempat kerja.


5 Sept 2022 ( Monday)

Lauk: Ayam masak kicap



Nasi putih

Ayam masak kicap

Buah Naga, Apple + Yogurt

Hirisan Timun


6 Sept 2022 (Tuesday)

Lauk: Ayam masak kurma



Nasi putih

Ayam masak kurma

Sayur bunga campur telur

Buah Oren


7 Sept 2022 ( Wednesday)

Lauk: Ikan sardin goreng + sayur bayam brazil



Nasi putih

Ikan sardin goreng

Bayam brazil

Buah Naga


8 Sept 2022 (Thursday)

Lauk: Daging masak kicap




Menu:

Nasi putih

Daging masak kicap + Carrot

Hirisan timun

Buah Oren


9 Sept 2022 ( Friday)

Lauk: Ayam goreng + Bayam brazil






Nasi putih

Ayam goreng

Sayur bayam brazil

Buah Naga


Syukur!

I can make bekal for 5 days for my husband.

Let's continue next week!


What's your opinion?

Please share your thoughts.

Powered by Blogger.

Follow me on Instagram (@estelle.payaroni)